Consolidatie, rapportering, budgetopmaak: hoe helpt Sigma Conso die processen te optimaliseren?

Software en expertise samengebracht

“Sigma Conso biedt oplossingen aan die financiële professionals helpen om hun processen te vereenvoudigen. Wij werken hiervoor met drie business units: software, academy en advisory.” zegt Dominique Galloy, Managing Director van Sigma Conso. “Deze complementariteit is dan ook onze sterkte: naast onze flexibele en high-performance oplossingen, bieden wij onze klanten ook diensten aan en kunnen wij hen op lange termijn bijstaan in de optimalisatie van hun financiële processen. Voor ons gaat een project veel verder dan de implementatie van een software: wij helpen de klant om hun processen te herzien en kunnen hen bijstaan in specifieke problematieken. Tot slot organiseert Sigma Conso ook opleidingen en business seminaries.”
 

Continue innovatie

Hoe kan een bedrijf als Sigma Conso ervoor zorgen dat het op technisch vlak mee blijft evolueren met de klant? Galloy legt uit: “Continue innovatie is voor Sigma Conso zeer belangrijk. Onze ontwikkelingsteams zijn op dagelijkse basis aan het werk om de nieuwste technologie toe te passen (denk maar aan cloud, PaaS, SaaS, OData) en onze software zo volledig mogelijk te maken op vlak van standaard functionaliteiten in de tool. Zo komt er elke 18 maanden een nieuwe versie uit van onze software, waarbij ergonomie, gebruiksvriendelijkheid en automatisering van de taken centraal staan.”

 

Mee-evolueren met de klant

De ambitieuze groei van Sigma Conso gaat ongetwijfeld gepaard met ambities naar de toekomst. Hoe uit zich dat bij Sigma Conso? “Onze visie is gebaseerd op enkele strategische pijlers. Eén daarvan is dat we het meest complete aanbod op de markt willen aanbieden, en dit doen we door constant naar de markt te kijken en de evoluties op te volgen om voor te zijn op de verwachtingen van onze klanten. Nieuwe IFRS standaarden bv. brengen voor internationale ondernemingen heel wat werk met zich mee. Sigma Conso heeft een module voor de IFRS 16 standaard toegevoegd aan haar software, zodat groepen ook voor dergelijke nieuwe wettelijke vereisten bij ons terecht kunnen. Onze consultants zijn hiervoor uiteraard de perfecte link tussen de business en de ontwikkeling van onze software.” besluit Galloy.

Sigma Conso, met hoofdzetel te Brussel, helpt op de dag van vandaag meer dan 600 internationale groepen. Naast België heeft de groep ook kantoren in Frankrijk (Parijs), Luxemburg (Strassen), Nederland (Amsterdam), Italië (Agrate Brianza), Portugal (Lissabon), Spanje (Madrid) en werkt het met een uitgebreid netwerk van partners om de lokale markten zo goed mogelijk te bedienen.