Meer rendement op de winkelvloer voor Zeeman textielSupers

Zeeman textielSupers heeft gekozen voor de geïntegreerde POS betaaloplossing van PayPlaza, onderdeel van de FinTech50, de lijst die de 50 meest veelbelovende Nederlandse FinTech bedrijven laat zien.

Het elektronisch POS betaalsysteem, gebaseerd op één enkel platform dat bestemd is voor alle 1.200 vestigingen voor Zeeman in de Benelux, Frankrijk, Oostenrijk, Spanje en Duitsland. Het grote voordeel voor de Zeeman-organisatie is dat afrekenen op basis van één platform niet alleen besparingen oplevert op implementatie, onderhoud en beheer, maar ook op de transactiekosten. 
“Er zijn daarmee jaarlijks aanzienlijke besparingen te realiseren”, aldus Albert van Bolderen, van Zeeman textielSupers. Daarnaast kan elke andere lokale processor inhaken op dit platform. Een belangrijk aspect voor internationale betalingen. Door met slechts 1 kassakoppeling en 1 uniforme rapportage te hoeven werken, met realtime inzicht in geldstromen per filiaal, land, regio etc.  worden er aanzienlijke besparingen gerealiseerd. Zowel op administratief controleniveau als op technisch en IT-beheer.
Alle vestigingen van Zeeman gaan, geënt op het PayPlaza betaalplatform, werken met één betaalautomaat, de iPP350.  Dat is een vaste betaalterminal die eenvoudig en snel “in de cloud” gekoppeld kan worden aan het bestaande kassasoftware-systeem. De iPP350 is daarnaast compact, door de grote knoppen makkelijk in gebruik en uitgerust met NFC voor contactloos betalen. De betaalautomaat levert hoge transactiesnelheden in combinatie met het Payment Management Systeem van PayPlaza. 
Vanaf nu kan Zeeman ook nog eens de betaalterminalbase beheren vanaf één locatie. Voorheen werd dat door elk van de zeven landen zelf geregeld. Alleen al die verbetering staat garant voor een aanzienlijke jaarlijkse kostenbesparing. Daar komt bij dat het instrueren van alle medewerkers zich vanaf nu beperkt tot slechts één betaalsysteem. Met het profiteren van synergievoordelen, tijdbesparing en het voorkomen van fouten als resultaat. Samen met de besparingen op de transactiekosten door volumeafspraken en lagere vaste kosten, is Zeeman in  staat de Total Cost of Ownership van haar POS-betaalinfrastructuur te verlagen en het rendement op de winkelvloer te verhogen. En dat is een belangrijk aspect in een tijd waarin consumenten minder te besteden hebben en e-commerce en andere nieuwe verkoopkanalen hun plek in de retail opeisen.
__________________________________________________________________________
De Dutch FinTech Awards 2015 is hét platform voor toonaangevende FinTech-bedrijven. Duizenden banen in de bankwereld verdwijnen binnen enkele jaren door talloze ‘FinTech- startups’. Innovatieve bedrijven staan te popelen om talloze gefrustreerde klanten van financiële instellingen van dienst te zijn. Wereldwijd wordt er meer en meer geïnvesteerd in techbedrijven die de gevestigde orde graag omver willen werpen. Neem deel. Word lid van de FinTech Community, bezoek de FinTech Events, meld u aan voor de Dutch Fintech Awards 2015
__________________________________________________________________________