Aon kiest voor Workday Financial Management

Na een succesvolle implementatie van Workday HCM breidt verzekeringsmakelaar Aon uit met Workday Financial Management

Workday, Inc. (NYSE: WDAY), leverancier van enterprise cloud applicaties voor finance en human resources, maakt vandaag bekend dat Aon (NYSE: AON), wereldwijd leider in riskmanagement, verzekeringsmakelaardij, HR-oplossingen en administratieve dienstverlening, haar Workday dienstenpakket uitbreid met Workday Financial Management. De keuze voor Workday Financial Management maakt Aon, na de eerdere implementatie van Workday Human Capital Management (HCM), één van de grootste gebruikers van Workday’s gecombineerde toepassingen om financiële, werknemer-gerelateerde en operationele data te beheren en hieruit inzichten te verkrijgen.
Met meer dan 70.000 werknemers in 120 landen is Aon één van de grote makelaardijen in verzekeringen, met een consultancy-organisatie die zich bezighoudt met risicobeheer en human capital. Wereldwijde businessunits zijn onder andere Aon Benfield, Aon Hewitt en Aon Risk Solutions. De focus op optimalisatie van resources, zowel op het terrein van financiën als van arbeid, om klantsucces te waarborgen, heeft ertoe geleid dat Aon besloten heeft zijn Workday implementatie uit te breiden en voor één wereldwijd systeem voor de organisatie te kiezen om wereldwijde groei te stimuleren.
Om Workday Financial Management wereldwijd in te zetten, maakt Aon gebruik van de expertise van de afdeling Cloud Solutions binnen Aon Hewitt. Dit bedrijfsonderdeel heeft Workday producten bij meer dan 200 klanten geïmplementeerd en verschillende ondersteunende diensten geleverd.
Door gebruik te maken van Workday’s eenduidige applicaties verwacht Aon:
– Gebruik te maken van ingebouwde rapportage en analytics om leidinggevenden in de organisatie te voorzien van real-time inzichten waarop acties kunnen worden ondernomen. Dit stelt hen in staat sneller en met meer zekerheid goed geïnformeerde besluiten te nemen die waarde voor klanten en aandeelhouders vergroten.
– Transparantie en relevantie in financiële data te vergroten met één samengevoegde financiële applicatie voor alle behoeften op het gebied van accounting en rapportage voor alle businessunits en kantoren wereldwijd. 
– Door gebruik te maken van Worktags kan Aon eenvoudig data analyseren, verder inzoomen en rapporteren op regio, afdeling of klant. Hierop kunnen acties worden ondernomen die tot betere resultaten leiden.
– Efficiëntieverbeteringen en productiviteitwinst te realiseren door minder tijd kwijt te zijn aan handmatige processen als het extraheren en consolideren van data voor spreadsheet berekeningen. Als gevolg hiervan kan Aon resources toewijzen aan werkzaamheden die een grote impact zullen hebben op de effectiviteit van de business.
– Dat zijn on-the-go, wereldwijde werknemersbestand te allen tijde toegang krijgt tot informatie waarop actie kan worden ondernomen.
“Om onze klanten wereldwijd de beste diensten en oplossingen te bieden, is het belangrijk dat we een technologisch fundament hebben dat onze mensen en financiën verenigt, zodat we daaruit de inzichten kunnen verkrijgen die binnen de business nodig zijn”, zegt Laurel Meissner, senior vice president en global controller van Aon. 
“Het overzicht behouden op accounting, financiële rapportages en compliance, vraagt om diepgaande kennis over ons dagelijks financieel presteren. Workday stelt ons in staat meer controle te hebben op financiële prestaties met daarbij direct inzicht in de huidige staat van de business. De continue innovatie verzekert ons ervan dat we altijd up-to-date zijn met nieuwe standaarden en regelgeving voor iedere regio waarin we actief zijn.”
“Als Workday Services Partners hebben we honderden klanten geholpen met de implementatie en ondersteuning van Workday. Daarbij hebben we de waarde gezien van een samengevoegd systeem voor finance en HR om tot betere bedrijfsresultaten te komen”, vertelt Jonathan Schembor, directeur Cloud Solutions bij Aon Hewitt. 
“Door Workday Financial Management in de hele organisatie te gaan gebruiken, zullen we deze voordelen uit eerste hand ervaren, versterken we onze capaciteiten en doen we expertise op om onze klanten met een volledig spectrum aan diensten te bedienen – van advies tot uitrol en met doorlopend ondersteuning – voor alle Workday producten.”