Hogere loonkosten voor bedrijven met slechte reputatie

Bedrijven die niet bekendstaan als populaire werkgever, zijn gemiddeld 10 procent meer aan loonkosten kwijt dan bedrijven met een goede reputatie.

Voor minder stapt talent niet over. Netwerksite LinkedIn onderzocht wat een positieve of negatieve naam betekent voor de positie die bedrijven innemen op de arbeidsmarkt. 
Werkgevers die niet zo’n goede naam hebben, betalen op jaarbasis ruim 3.400 euro per werknemer meer aan salaris dan bedrijven die bekendstaan als een ‘great place to work’. De echte kosten van een negatief employer brand liggen waarschijnlijk nog veel hoger, als er ook gekeken wordt naar motivatie en productiviteit. 
Meer dan de helft (54 procent) van de Nederlandse werknemers zou een baan bij een werkgever met een slechte reputatie meteen afwijzen, ongeacht de salarisverhoging die ze zouden krijgen. Zelfs bij een salarisverhoging van meer dan 10 procent zou slechts 23 procent van Nederlandse professionals bij het betrokken bedrijf te gaan werken. 
Deze bedrijven moeten beduidend dieper in de buidel tasten om talent binnen te halen en te behouden. De invloed van een slechte reputatie reikt nog verder. Een sterk merk zorgt er ook voor dat talent langer bij een werkgever blijft, wat scheelt in wervingskosten. 
__________________________________________________________________________________________
Plaats snel en eenvoudig uw vacature op Finance.nl, dé vacaturesite voor financials. Ontdek nu hoe u uw vacature onder de aandacht van 130.000 Finance Professionals brengt. Finance.nl biedt ook vele mogelijkheden voor employer branding, naamsbekendheid of andere campagnes. Meer informatie? Mail ons info@finance.nl), bel 020 5799918 of ga direct naar Finance.nl.
__________________________________________________________________________________________

Gerelateerde artikelen